top of page

TRX VS. Olympic Rings

הרבה אנשים שואלים אותי מה ההבדל בין TRX לבין הטבעות האולימפיות?

אז להלן מספר תשובות ונקודות שאני מקווה שיענו על התהיות:

1. היסטוריה-הטבעות האולימפיות כבר איתנו מזה עשרות אם לא יותר שנים לעומת הTRX שהגיח לעולם לפני הרבה לפחות בעיקר בצורתו המוכרת היום שזה מלפני מספר שנים בודדות.

2. המחיר- מחירן של זוג טבעות עץ טובות ואיכותיות נע כיום ב30-50 דולר שהם כ-120-200 ש"ח לעומת מחירו של TRX שנע בין 500-700 ש"ח ולפעמים אף יותר-בהנחה שמדובר בדגם רשמי מקורי(קיימות כיום חברות שונות המייצרות רצועות אימון במחירים שונים ובאיכויות שונות).

3. מיקום- את הטבעות האולימפיות ניתן למקם בקלות במגוון רב של מקומות(מתח,עץ,שער,סל ,קורות מחומרים שונים ועוד),הTRX קצת מוגבל באופן יחסי לעומת הטבעות והאפשרויות לתלייה מעטות.

4. מגוון-ישנו מגוון מאוד גדול של תרגילים לכל קבוצות השונות של השרירים בגוף אשר ניתן לבצע באמצעות הטבעות האולימפיות בלבד,בעיקר לפלג הגוף העליון.

ניצחון ראשון ל- TRX !

יש יותר מגוון של תרגילים לפלג גוף התחתון מה שמגדיל את סך התרגילים שניתן לבצע באמצעות הרצועות.

*פלוס גדול לשני הכלים האלה ניתן בקלות לקחת לכל מקום!

ועכשיו לעיקר: מבחינה מעשית ישנם יתרונות פונקציונליות משמעותיות וקריטיות בעבודה בעזרת הטבעות האולימפיות

איזון- איזון הוא מאוד חשוב כאשר מדובר בפעילות גופנית. ללא איזון ראוי, אדם יעדיף צד אחד על חשבון הצד האחר לחלוטין מה שמשאיר אותו מאוד פגיע לפציעות,חוסר איזון שרק ילך ויחמיר עם הזמן. למרות שגם הטבעות האולימפיות וה TRX עוסקים באיזון אך ניצול הזווית בTRX בעייתי מכיוון שהוא לוקח את כל הגוף איתך לעמדת מוצא שהגוף אינו באיזון ,

ניתן לומר ש TRX עדיף כדי ללמוד כיצד לאזן את הגוף באופן שווה על פני לוח או משטח מסוים וניתן באופן הקל ביותר לעזור כדי לזהות את הבעיה ולהתאים בהתאם לאיזון הכולל.

אולם הטבעות האולימפיות מעלים את כל הגוף לנקודה שבה יש קושי לשמור על איזון כולל ולכן חייבים להבין את חוסר איזון ע"י הגוף ולשנות אותו בהתאם. עם זאת נאמר, לאדם עם איזון גרוע יש סיכוי גדול יותר לפציעה על הטבעות האולימפיות מאשר על TRX בגלל חוסר הדרכה וניסיון.

כוח שורש כף יד - פרק כף היד משולבת כמעט בכל דבר חוץ מאימון מבוסס רגליים. להרים,לדחוף,למשוך ועוד. כך ששיפור הכוח של שורש כף היד הוא מאוד חיוני וחשוב. השימוש בטבעות האולימפיות בהחלט יותר יעיל מה TRX מבחינת כוח לחיזוק מבנה שורש כף היד והאחיזה, בעיקר בגלל איך שהטבעות האולימפיות מעוגלות בצורתן כך שיש מחסור של אחיזה שטוחה מרופדת המבנה המעוגל המאתגר הוא מה שמכריח לחץ ישיר מנגד על המפרק הקורא תיגר על התמודדות של היציבות על אחת כמה וכמה בגמישות המפרק וחיזוקו.

עלייה במסת שריר-כן כן,לכל מי שחשב שתרגילים בעזרת רצועות אינן יכולות להגדיל ולפתח ולהתיש שריר לחלוטין טעה,לפחות מהצד של הטבעות האולימפיות. TRXעוזר לייעל מתיחות ותרגילי משקל גוף תוך שהוא מלמד איזון אידיאלי של הגוף אבל אתה לא יכול לעשות תרגילים שמפעילים את השריר באופן מקסימלי בעזרת TRX לא באופן אידיאלי.

הטבעות האולימפיות מצד שני מספקות קושי רב עם תרגילים כמו עליות כוח, מתח,מקבילים,צלב ועוד. מה שמעורר התכווצות שרירים מטורפת ומאלץ סיבי שרירים לגדול. השילוב של הרצועות וחוסר האיזון מסייע לגרום להרס של השרירים בדיוק מה שהמתאמן עובד כל כך קשה עבור עלייה מתאגרת נוספת של מסה חוץ משימוש במשקולות.

אז לסיכום, אלה ההבדלים שכל אחד יחליט מה מתאים לו ומה הוא מחפש אלה הן התועלות והעבודות בשטח.

bottom of page